Nyt kun on ollut niin sanotusti tarpeeksi vapaa aikaa, eikä oikeastaan mitään tekemistä, mä olen löytänyt uuden innostuksen kohteen. Ja se on Jälkiruoat! Oon tehnyt melkein kaikki jälkkäri reseptin mun uudesta ruokakirjasta. Jotkut ihan onnistuneesti ja jotkut ei ihan niin onnistuneesti. Jotkut ovat olleet ihan älyttömiä disastereitä. Ihan sellaista pinterest fail tavaraa.

Yksi resepti, mikä ei millään tunnu onnistuvan on sulkaa fondantti. Sellainen ulkoota kiinteä, mutta sisältä löysä. Eka versio oli ihan ok, paitsi että se oli kova kuin weetabixi ja maistui aika pahalta.. Sitten muutamat olivat niin löysiä etteivät pysyneet kasassa lautasella. Ihan hyvän makuisia, mutta lilluvaisia.

Mä luulen että mulla on ollut vääränlaista suklaata. Reseptissä luki että pitäisi olla tummaa, hyvälaatuista ja mielellään palmuöljytöntä suklaata. Palmuljyttömyys taisi olla olla joku eettinen valinta tai sitten sillä haluttiin vaan varmistaa, ettei käytetä mitään ihan halpis suklaata. Pakko myöntää, että mun ekoissa yrityksissä taisin käyttää just mahdollisimman halpaa suklaata. Siltä se sitten maistuikin.

Jos ja kun mä onnistun tässä haasteessa, laitan tänne sitten sen reseptin mikä oikeasti toimii.